Saturday, March 14, 2009

اندر حکایاته پنج تومنی

سلام همگان خوبین؟ :دی
اول از همه بگم توی این پست حتی یک دونه اسمایل هم نمیبینین.چرا؟ دلیلش واضح و مبرهنه چون تمام اسمایلی هام پاک شد
به همین آسونی
به همین مناسبت چند روزی توی بلاگم عزای عمومی اعلام می کنم، تا وقتی که سری ئه جدید رو جمع کنم :پی
حتمن میگین این چه اسمیه برای این سری انتخاب کردم.قضیه داره در حد بوندس لیگا :دی

حتمن شماها هم شنیدین که چند وقتیه سکه های 5 تومنی با قیمت های بالا خرید و فروش میشه ( البته در اصل فروش میشه.کی می خره الله اعلم!)
توی مشهد هر سکه ی 5 تومنی تا 50 هزار تومن!!!!! هم به فروش رسیده!البته در بوشهر به قیمت 200 تومن و در بعضی شهرها مثل شیراز تا 25 هزار تومن هم رسیده.اما مشهدی ها همیشه یکه تاز میدانها بودن همیشه ی همیشه! :دی
اول فکر می کردم یک شایعه ی مسخره هستش
اما بعد دیدم نه بابا واقعن اینجوراست!
تابحال هیچ دلیل آدم واری گفته نشده برای این قضیه!
یکی میگه توش طلا داره!!!! ( اون یه ذره طلاش به کجای کسی می رسه خدا عالمه! )
یکی میگه برای کلکسیونر هاست ( کلکسیونر یک تن سکه پنج تومنی می خواد چکار؟ )
یکی میگه برای وسایل تزئینی قراره استفاده بشه، مثل گردنبند ( خیلی خزین بخدا!!! بابا آدم هر چی به دستش می رسه که به خودش آویزون نمی کنه!!! حتمن 10 سال دیگه میخواین گردنبنده هزار تومنی به خودتون آویزون کنین!!! :دی)
یکی هم میگه قراره برای ساخت گلوله ی تفنگ استفاده بشه ( دیگه این خیلی نوبره! فکر کن پس فردا هم هزار تومنی ها رو جمع کنن برای جلیقه ی ضد گلوله!! )
ما که استفاده ی زیادی ازین سکه های بدبخت ندیدیم! فقط توی مجلسه در و دهاتیا روی سر عروس و دوماد میریزن ( تو سر کسی بخوره نفله میشه! )
اما خوب می تونین امسال به کوچیکترا 5 تومنی عیدی بدین.من جای شما بودم برای 5 سال دیگه از حالا 10 تومنی های سکه رو احتکار می کردم! :دی

دیروز داشتم برای والپیپر های عید نوروز، دنبال عکس سکه 5 تومنی می گشتم، به این برخورد کردم:

http://www.tabnak.ir/pages/?cid=38627

حتمن تا آخرش بخونین!!!
مخصوصن اون قسمت که نوشته به زودی 100 تومنی سکه وارد بازار میشه :دی
کی بشه سکه 2000 تومنی بیاد! یادش بخیر یک زمانی جوجه رنگی موقع عید می خریدیم 5 تومن ^.^
یک زمانی به مسخرگی می گفتن العان با 5 تومنی فحش ام بهت نمیدن!
فکر کنم در راستای اتنزل ئه ارزشه پول در ایران، این جریانات راه افتاده که یادی هم بشه از گذشته ها!
ما ایرانیا همیشه برای گذشتگانمون ارزش قائل بودیم آخه! نه که بری تخت جمشید به هیچ عنوان دست نوشته های افراد بی شعور رو روی دیوارهای قدیمی نمی بینی! !!

راستی به نظر من این جریان 5 تومنی ها یک مقدار بو میده!
چون این کلمه رو سرچ کردم:

"سکه پنج تومانی"

دیدم فیلتر شده ! :دی
شاید هم سکه مثبته هیجده باشه و ما بی خبر بودیم! ولی جدی برام جالب بود چرا آی اس پی ئه ما ( صبا نت مشهد) این کلمه رو فیلتر کرده! شاید مسئولش رفته تو کار خرید و فروش 5 تومنی نمی خواد کسی روی دستش بلند بشه :لبخند ملیح:


حالا زیاد حسش نیست چیزی بنویسم.کلی جریاناته جدید هست بعدن میام براتون تعریف می کنم :دی
خونه تکونی هاتونو کردین راستی؟